Immatricolazioni

Access to the course MSC in International, Business and Entrepreneurship is limited (numerus clausus- restricted access) at local level; thus, enrollment is possible until all available places are taken by eligible candidates. Enrollment is divided in 3 steps:

1. Application for evaluation of academic titles
  2. Publication of ranking list
  3. Enrollment until all available places are taken

All prospective candidates are warmly invited to peruse the call for applicants and abide by the rules and deadlines reported in the announcement.

ATTENTION:  attach your valid identity card/passport and complete and confirm the curricular requirements self-certification during the online procedure. If the above requirements are not respected, your application will not be considered.

HOW TO APPLY:

Please note if you are not elegible in the first call, you can reapply for the second one by submitting a new application and paying the new application fee.

• Application for the evaluation of academic titles for EU students or non-EU students residing in Italy via this link.
      • Application for the evaluation of academic titles for Non-EU students residing outside of Italy can apply via this link.

Publication of ranking list

• Ranking list for EU students or non-EU students residing in Italy ( Candidates will be identified with the pre enrollment ID number assigned during the application procedure);
      • Ranking list for non-EU students residing outside of Italy (Candidates will be identified with the ID number assigned during the application procedure on the portal https://apply.unipv.eu/).

L'accesso al corso di laurea magistrale in International Business and Entrepreneurship (didattica in inglese) è limitato da un numero chiuso programmato a livello locale; pertanto l’immatricolazione è consentita fino a copertura dei posti disponibili. Il percorso che porta all’immatricolazione prevede tre fasi:

1. Richiesta di valutazione del proprio curriculum
      2. Graduatoria
      3. Immatricolazione

Si invitano tutti i candidati a prendere attenta visione del bando di concorso  in quanto i termini e le modalità alle quali scrupolosamente attenersi sono puntualmente in esso indicati.

ATTENZIONE: ricordati di allegare un documento di identità (fronte e retro) in corso di validità e di compilare e confermare l'autocertificazione dei requisiti curriculari online. La mancata compilazione e conferma di tale autocertificazione comporta l'esclusione dalla valutazione e dall'ammissione al corso.

COME CANDIDARTI

Se non risulti 'idoneo' nella prima finestra, potrai presentare una nuova candidatura nella finestra successiva, versando il relativo contributo.

• Presentazione domanda di valutazione per gli studenti comunitari e non comunitari regolarmente soggiornanti in Italia tramite questo link.
        • Presentazione domanda di valutazione per gli studenti non comunitari non soggiornanti in Italia tramite questo link.

Informazioni sulle graduatorie

• Graduatoria studenti comunitari o non comunitari regolarmente soggiornanti in Italia (I candidati saranno identificati con il numero di pre matricola assegnato in fase di application);
        • Graduatoria studenti non comunitari non soggiornanti in Italia (I candidati saranno identificati con il numero ID assegnato in fase di application, reperibile sul portale https://apply.unipv.eu/).

ATTENZIONE: Per gli studenti non comunitari non soggiornati in Italia sono disponibili 6 posti per la seconda call (5 + 1 posto residuo 1° finestra).

Video-tutorial concorso di ammissione MIBE / Video-tutorial MIBE admission