Immatricolazioni

Call for applicants – admission to the Master’s Degree in European Languages, Cultures and Societies in Contact taught in English.

Enrollment to the course depends on the positive outcome of the accreditation procedure of the Joint Master Degree in each partner Country.

The EC2U Alliance, in accordance with legislation in their respective jurisdictions, manages this Multilateral Master’s Degree based on a joint programme, in accordance with the work plan and the Grant Agreement of the European project “European Campus of City-Universities (EC2U)”, approved in July 2020. The Universities involved in this degree programme are the 7 EC2U Institutions: University of Salamanca (Spain), Università di Pavia (Italy), University of Coimbra (Portugal), University of Iaşi (Romania), University of Jena (Germany),  University of Poitiers (France), University of Turku (Finland).
    All relevant information about the program, such as admission requirements and procedures, course
    catalog, mobility, fees, examination and assessment procedures, will be published on the EC2U website and at each Consortium Institution website in the following languages: English, Finnish, French, German, Italian, Portuguese, Romanian, Spanish.

Per l’anno accademico 2022/23 l’Università di Pavia offre il Joint Master Degree in European Languages, Cultures and Societies in Contact (LM-38), con durata normale di due anni.

L’immatricolazione al corso di studio è subordinata al completamento delle procedure di accreditamento del Joint Master Degree in atto in ciascun paese partner.

L’Alleanza EC2U, in accordo con le norme legislative delle rispettive giurisdizioni, gestisce questo Master’s Degree multilaterale basato su un programma congiunto secondo il piano di lavoro e l’accordo Grant Agreement del progetto europeo “European Campus of City-Universities (EC2U)”, approvato a luglio 2020. Le università coinvolte in questo programma sono 7 istituzioni dell’Alleanza: l’Università di Salamanca (Spagna), Università di Coimbra (Portogallo), Università di Iaşi (Romania), Università di Jena (Germania), Università di Pavia (Italia), Università di Poitiers (Francia), Università di Turku (Finlandia).
      Le informazioni relative al programma, come requisiti di ammissione e relative procedure, il catalogo dei corsi, mobilità, tasse, esami e procedure di valutazione saranno pubblicati sul sito EC2U website ed in ogni sito delle Istituzioni che saranno accreditate nelle seguenti lingue inglese, finlandese, francese, tedesco, italiano, portoghese, rumeno, spagnolo.